Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba 3D modelu čelistního kloubu
Šmirg, Ondřej ; Bartušek, Karel (oponent) ; Liberda,, Ondřej (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Dizertační práce pojednává o 3D rekonstrukci temporomandibulárního kloubu z 2D řezů tkání získané z magnetické rezonance. Současná praxe používá 2D MRI řezů pro určení diagnózy. 3Dmodel má mnoho výhod pro určení diagnózy, které vycházejí ze znalosti prostorové informace. Současná medicína používá 3D modely tkání, ale u tkáně čelistního kloubu existuje problém se segmentací kloubního disku. Tato malá tkáň, která má malý kontrast a velice podobné statistické vlastnosti, jako její okolí, lze jen složitě segmentovat. Pro segmentaci kloubního disku byly vyvinuty nové metody založené na znalosti anatomie oblasti kloubního disku a dále na statistice využívající genetického algoritmu. Soubor 2D řezu má různé rozlišení v osách x,y a ose z. Pro sjednocení rozlišení byl vyvinut algoritmus nadvzorkování, který se snaží zachovat tvarové vlastnosti tkáně. V poslední fázi tvorby 3D modelů bylo využito již standardně používaných metod, avšak tyto metody pro decimaci a vyhlazení mají různé možnosti nastavení (počet polygonů modelu, počet iterací algoritmu). Protože výsledkem práce je získání co nejvěrnějšího modelu reálné tkáně, bylo nutné vytvořit objektivní metody, pomocí kterých by bylo možné nastavit algoritmy tak, aby bylo dosaženo co nejlepšího kompromisu mezi mírou zkreslení a dosažením věrohodnosti modelu.
Tvorba a demonstrace 3D modelů pro VR
Zouhar, Marek ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o konceptu virtuální reality, její historii, současných možnostech a dostupných zařízeních a technologiích virtuální reality a způsobech tvorby prvků, zejména modelů, textur a animací, které aplikace ve virtuální realitě využívá. Praktická část této práce se zabývá návrhem a tvorbou trojrozměrných modelů, textur, animací a prostředí pro využití v interaktivní aplikaci ve virtuální realitě a také návrhem a tvorbou takové aplikace, která jejich využití demonstruje.
Modelování postav - Polygonal wrapper
Žák, Pavel ; Herout, Adam (oponent) ; Chudý, Robert (vedoucí práce)
Tento projekt se zabývá problematikou optimalizace polygonálních 3D modelů, především modelů postav lidí. Jsou zde představeny a diskutovány základní principy a metody používané v oblasti optimalizace prostorových polygonálních modelů, jak automatizované, tak manuální. Práce dále popisuje přístup k diskutovanému problému metodou tzv. přenášení geometrie, který byl řešen v rámci zadání projektu a umožňuje poloautomatickou tvorbu modelů s předem danou topologií.
Vkládání vodoznaků do 3D modelů
Stehlík, Václav ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje vkládání a extrakci vodoznaku do/z 3D modelů reprezentovaných polygonální sítí. Cílem je zvolení vhodné metody pro vkládání/extrakci vodoznaku a vytvoření nástroje, který bude dané metody implementovat. Výsledné řešení práce používá metody navržené v članku A Novel Blind Robust Digital Watermarking on 3D Meshes . Pomocí daných metod se vytvoří dva vodoznaky, přičemž použité metody zajišťují odolnost vodoznaků proti útokům posunutí, škálování, rotace, zjednodušení, náhodnému šumu, remeshingu a změně pořadí vrcholů. Použité metody zajišťují nezřetelnost vodoznaku díky minimálním změnám modelu a nevyžadují původní model pro extrakci vodoznaku. Nástroj je implementován ve formě jednoduché webové aplikace, jenž umožňuje vkládání a extrakci dvou zmíněných vodoznaků do/z modelu ve formátu stl. Součástí práce je také testování úspěšnosti nástroje proti vybraným útokům na testovací sadě šesti různorodých modelů.
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Filip, Jan ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace nástroje pro detekci zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti, který umožní uživateli získat tvary zubů na čelisti. Tento nástroj by měl pomoci ve stomatologii. V případě jakékoli nepřesnosti při detekci lze měnit některé parametry a metody, kterými bude možné ovlivnit přesnost detekce. Program bude importovat model ve formátu STL a následně uživateli umožní v prohlížeči prohlédnout výsledek detekce. Detekované modely zubů bude možno exportovat ve formátu STL a to jednotlivě, či dohromady. Implementačním jazykem bude C++, kompilátorem GNU C v distribuci MinGW, toolkitem pro práci s 3D modelem bude MDSTk a zejména jeho část VectorEntity. Pro zobrazení 3D scény bude užit toolkit OpenSceneGraph. Aplikace bude vyvíjená hlavně pro OS MS Windows, ale díky užití GNU nástrojů by měla být na úrovni zdrojových kódů dobře přenositelná na jiné OS.
Vkládání vodoznaků do 3D modelů
Honzátková, Tereza ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vkládáním vodoznaků do 3D modelů, které jsou reprezentovány polygonální sítí. Jejím cílem je zvolit vhodnou metodu na vkládání/extrakci vodoznaku do/z 3D modelů a vytvořit nástroj, který ji bude implementovat. Pro řešení jsem zvolila metodu spektrální komprese sítě z článku Watermarking 3D models using spectral mesh compression. Tato metoda je nezřetelná, informovaná, detekovatelná a robustní vůči geometrickým transformacím, adaptivnímu náhodnému šumu, vyhlazování a zjednodušení sítě modelu, kompresi a oříznutí.  Nástroj umožňuje vkládání vodoznaku do načteného modelu, modifikovat model a extrahovat vodoznak z modelu. Testování nástroje jsem prováděla na sadě pěti modelů rozdílných svojí velikostí, tvarem a hustotou bodů. Výsledný nástroj vkládá vodoznak složený ze 4 znaků, který dokáže detekovat jak z nepoškozených modelů, tak z modelů napadených. Mezi útoky, vůči kterým je vodoznak robustní, patří posun, rotace, změna měřítka, aditivní šum, oříznutí a jejich kombinace.
Decimace polygonálních modelů
Johannesová, Daniela ; Herout, Adam (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Při reprezentaci objektů pomocí polygonálních modelů často vznikají modely obsahující velmi vysoké množství polygonů. Pokud chceme pracovat s takovým modelem v reálném čase, tak je nutné ho zjednodušit.Proces zjednodušování modelu se nazývá decimace. Je známých několik decimačních metod pro zjednodušení modelů. Podle charakteristiky modelu a požadovaných vlastností zjednodušenného modelu chceme vybrat vhodnou metodu, proto je nutné znát vlastnosti jednotlivých metod a také jejich omezení.
Vkládání vodoznaků do 3D modelů
Stehlík, Václav ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje vkládání a extrakci vodoznaku do/z 3D modelů reprezentovaných polygonální sítí. Cílem je zvolení vhodné metody pro vkládání/extrakci vodoznaku a vytvoření nástroje, který bude dané metody implementovat. Výsledné řešení práce používá metody navržené v članku A Novel Blind Robust Digital Watermarking on 3D Meshes . Pomocí daných metod se vytvoří dva vodoznaky, přičemž použité metody zajišťují odolnost vodoznaků proti útokům posunutí, škálování, rotace, zjednodušení, náhodnému šumu, remeshingu a změně pořadí vrcholů. Použité metody zajišťují nezřetelnost vodoznaku díky minimálním změnám modelu a nevyžadují původní model pro extrakci vodoznaku. Nástroj je implementován ve formě jednoduché webové aplikace, jenž umožňuje vkládání a extrakci dvou zmíněných vodoznaků do/z modelu ve formátu stl. Součástí práce je také testování úspěšnosti nástroje proti vybraným útokům na testovací sadě šesti různorodých modelů.
Tvorba a demonstrace 3D modelů pro VR
Zouhar, Marek ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o konceptu virtuální reality, její historii, současných možnostech a dostupných zařízeních a technologiích virtuální reality a způsobech tvorby prvků, zejména modelů, textur a animací, které aplikace ve virtuální realitě využívá. Praktická část této práce se zabývá návrhem a tvorbou trojrozměrných modelů, textur, animací a prostředí pro využití v interaktivní aplikaci ve virtuální realitě a také návrhem a tvorbou takové aplikace, která jejich využití demonstruje.
Vkládání vodoznaků do 3D modelů
Honzátková, Tereza ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vkládáním vodoznaků do 3D modelů, které jsou reprezentovány polygonální sítí. Jejím cílem je zvolit vhodnou metodu na vkládání/extrakci vodoznaku do/z 3D modelů a vytvořit nástroj, který ji bude implementovat. Pro řešení jsem zvolila metodu spektrální komprese sítě z článku Watermarking 3D models using spectral mesh compression. Tato metoda je nezřetelná, informovaná, detekovatelná a robustní vůči geometrickým transformacím, adaptivnímu náhodnému šumu, vyhlazování a zjednodušení sítě modelu, kompresi a oříznutí.  Nástroj umožňuje vkládání vodoznaku do načteného modelu, modifikovat model a extrahovat vodoznak z modelu. Testování nástroje jsem prováděla na sadě pěti modelů rozdílných svojí velikostí, tvarem a hustotou bodů. Výsledný nástroj vkládá vodoznak složený ze 4 znaků, který dokáže detekovat jak z nepoškozených modelů, tak z modelů napadených. Mezi útoky, vůči kterým je vodoznak robustní, patří posun, rotace, změna měřítka, aditivní šum, oříznutí a jejich kombinace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.